یادگیری اسکی

یادگیری اسکی 10 شهریور 1394

2. اشتباهات متداول مبتدیان

Rate this item
(0 votes)

     زمانی که افراد شروع به یادگیری اسکی می کنند، مرتکب اشتباهات بسیار رایجی می شوند. در اینجا بسیاری از این اشتباهات با دلیل انجام آن ها، اتفاقی که در زمان انجام این اشتباهات می افتد و نحوه جلوگیری از آن ها، فهرست شده اند.

خم شدن به عقب

     خم شدن به عقب شاید رایج ترین اشتباهی باشد که افراد در موقع یادگیری مرتکب می شوند. دلیل آن بسیار ساده است. زیرا آن ها از شیب یا سرعتی که دارند می ترسند، در نتیجه در یک واکنش طبیعی به عقب خم می شوند تا از آن فرارکنند. با این وجود خم شدن به عقب مشکلات زیادی ایجاد می کند. به محض اینکه به جلوی پوتین اسکی فشار وارد نشود، فشار بر روی جلوی چوب اسکی کاهش می یابد و در نتیجه میزان کنترل نیز کم می شود.

 خم شدن به عقب در اسکی

     همان طور که در شکل نشان داده شده است، زمانی که به عقب خم می شوید، جلوی چوب اسکی به برف فشار وارد نمی کند و ممکن است حتی به هوا بلند شود. زمانی که جلوی چوب اسکی ها به برف فشار وارد نکنند، شما بر آن بخش چوب اسکی هیچ کنترلی ندارید و به صورت مؤثر فقط از یک سوم چوب اسکی استفاده می کنید. برای حل این مشکل فقط یک راه وجود دارد و آن این است که همیشه ساق پا را به جلوی پوتین اسکی فشار دهید و به این وضعیت عادت کنید. وزن شما باید روی جلوی پا قرار گیرد تا چوب اسکی بتواند فشار مساوی در تمام طول خود روی برف ایجاد کند و کنترل کامل در اختیار شما قرار گیرد. این موضوع در بخش توزیع طولی وزن نیز توضیح داده شده است.

خم نشدن به اندازه کافی

     این هم اشتباه دیگری است که به دلیل ترس ایجاد می شود. به منظور انجام درست تکنیک ها، بدن باید دقیقاً در وضعیت درست قرار بگیرد. اگر وزن بدن به اندازه کافی به جلو منتقل نشود، اثرات مورد نیاز برای حرکت ایجاد نخواهند شد. اگر می خواهید چوب اسکی شما اثر مناسب و سریع داشته باشد، باید وزن خود را در وضعیت درست قرار دهید و خجالت نکشید. این موضوع در بخش توزیع عرضی وزن نیز پوشش داده شده است.

 خم نشدن به اندازه کافی در اسکی

تکان دادن لگن

     تکان دادن لگن معمولاً اشتباهی ناخودآگاهانه است که افراد واقعاً متوجه آن نمی شوند. این اشتباه نیز مانند خم نشدن به اندازه کافی مشکل ساز است، زیرا در این مورد فرد بیشتر به جلو خم می شود، اما از اینکه مقدار درستی از وزن خود را روی چوب اسکی ها قرار دهد، می ترسند، در نتیجه با اینکه بالاتنه به مقدار قابل توجهی در یک جهت خم شده است، لگن در جهت دیگر حرکت می کند و اثر کلی این است که مرکز ثقل زیاد حرکت نکرده است. لگن نیز باید خم شود تا به بدن کمک کند که تا حد نیاز روی چوب اسکی خارج پیچ قرار گیرد.

 تکان دادن لگن

چرخاندن بدن در جهت پایین شیب

     این اشتباه رایجی است، زیرا اکثر افراد به صورت پیش فرض فکر می کنند که بدن باید همیشه در راستای چوب اسکی باشد. بدن باید به سمت چوب اسکی دره باشد و شانه ها نیز باید در زاویه یکسان با سر چوب اسکی قرار گیرند. این وضعیت باعث می شود که خم شدن روی چوب اسکی دره راحت تر باشد. همچنین بدن در وضعیت انعطاف پذیرتری قرار می گیرد و شما قادر هستید که مسیر بهتر را تشخیص دهید. این موضوع با جزئیات بیشتر در بخش حالت ایستادن توضیح داده شده است.

106

نگاه کردن به جلوی چوب اسکی ها

     این نیز اشتباهی بر پایه ترس است که افراد را از نگاه کردن به مسیری که می روند باز می دارد و آن ها را بر چیزهای بی اهمیت متمرکز می کند. توجه شما باید به مسیر باشد، در نتیجه سر باید به سمت بالا و نگاه به سمت جلو باشد تا بتوانید حس کنید که جلوی چوب اسکی به جایی که باید می رود، بدون اینکه به آن ها نگاه کنید.

 اشتباهات متداول در اسکی

ایجاد فاصله زیاد بین دو چوب اسکی

     فاصله بین چوب اسکی ها در زمانی که به صورت موازی قرار دارند، باید به اندازه عرض لگن باشد. این امر باعث می شود که هر دو چوب اسکی نسبت به برف زاویه یکسانی داشته باشند و همچنین جا به جایی وزن برای انجام چرخش ها چندان بزرگ نباشد. اگر فاصله دو چوب اسکی از هم زیاد شود، لبه دره چوب اسکی داخل پیچ ممکن است در برف گیر کند و تعادل شما را بر هم بزند. قرار دادن چوب اسکی ها با فاصله عرض لگن از یکدیگر فضایی کافی برای چرخش زانوها ایجاد می کند در نتیجه چوب اسکی ها به راحتی روی لبه ها قرار می گیرند که برای فرو کردن لبه ها در برف در زمان کاهش سرعت یا شروع برش (Carving) بسیار مهم است.

 اشتباهات متداول در اسکی

سرعت نگرفتن به اندازه کافی

     برای حس کردن نیروها و واکنش ها در اسکی باید سرعت مناسب داشته باشید. اگر به اندازه کافی سرعت نگیرید، اثرات لازم، بسیار دیرتر رخ می دهند و اغلب به حدی آهسته اتفاق می افتند که واقعاً متوجه نمی شوید که چه کار کرده اید که این اثر را داشته است. اگر سرعت مناسب داشته باشید، می توانید وزن خود را کمی به اطراف ببرید تا ببینید که با هر حرکتی چه اتفاقی می افتد و چوب اسکی ها چه واکنشی نشان می دهند.

عملکرد ضعیف (Wimping Out)

     اسکی ورزشی است که وقتی به دنبال آن می روید باید به دنبال یادگیری سریع نباشید. البته کاری که انجام می دهید باید با توانایی شما هماهنگی داشته باشد، اما تا زمانی که در دوره های آموزشی شرکت می کنید نیازی نیست، نگران این موضوع باشید، زیرا مربی چیزی از شما می خواهد که آمادگی آن را داشته باشید.

قرار ندادن باتوم ها در وضعیت صحیح

     بسیاری از افراد زمانی که یادگیری اسکی را شروع می کنند، باتوم ها را در وضعیت های مختلفی نگه می دارند. اغلب آن ها را در جلوی خود، در کنار لگن و یا در حال تکان دادن در هوا نگه می دارند. دست ها باید در جلوی شما قرار بگیرند، کمی به اطراف متمایل شوند و آرنج ها کمی خم شوند و باتوم ها به عقب و پایین نگه داشته می شوند. انتهای باتوم ها باید به اندازه کافی بالاتر از برف قرار بگیرد تا به چیزی برخورد نکند.

 اشتباهات متداول در اسکی

منبع سایت : mechanic of sport

اشتباهات متداول مبتدیان و نحوه جلوگیری از آنها

Read 476 times
Last modified on 15 اسفند 1394

ارتباط با ما

تلفن : 26152681(21) 98+

فکس : 22298763(21) 98+

E-mail: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

FFFF 411111 aparat

برترین عکس های ماه