مکانیک پایه اسکی آلپاین

4.توزیع طولی وزن

Rate this item
(0 votes)

     به طور کلی وزن شما باید همیشه در وسط طول چوب اسکی قرار بگیرد. در این سایت شما فرض کنید که وزن همیشه در وسط چوب اسکی قرار می گیرد، مگر اینکه غیر از این گفته شود.

وسط چوب اسکی

     لبه های چوب اسکی جایی است که بیشترین کنترل را برای شما ایجاد می کند و به منظور استفاده درست از لبه ها باید فشار به طور مساوی در طول آن وارد شود. این یعنی نیاز است که وزن ما در وسط چوب اسکی قرار گیرد. در غیر این صورت وزن به صورت مساوی توزیع نخواهد شد. اگر به یک جفت چوب اسکی نگاه کنید، مشاهده می کنید که فیکس ها عقب تر از قسمت وسط آن قرار گرفته اند که در نتیجه لازم است برای وارد کردن وزن خود به وسط چوب اسکی به سمت جلو خم شوید. فیکس ها کمی عقب تر از وسط قرار گرفته اند زیرا وقتی شما به سمت جلو خم می شوید و به جلوی پوتین اسکی فشار وارد می کنید، فشار شما بهتر به چوب اسکی وارد می شود و باعث می شود که زانوها خم شوند که وضعیتی مقاوم تر و سازگارتر را ایجاد می کند. اگر وزن شما بیشتر به عقب وارد شود،جلوی چوب اسکی به برف فشار وارد نمی کند، این بدان معناست که شما نمی توانید از جلوی چوب اسکی برای کنترل استفاده کنید، زیرا فشاری به آن وارد نمی شود.

 اثر وزن بر چوب اسکی

     در بسیاری از مانورهای اسکی یکی از چوب اسکی ها جلوتر از دیگری قرار می گیرد، پس زمانی که پوتین های اسکی از نظر طولی در مکان های متفاوتی هستند، باید وزن در جلوی پوتین اسکی قرار گیرد. در بعضی موارد زمانی که چوب اسکی ها هم سطح (عقب و جلو بودن نسبت به یکدیگر) نیستند، شما وزن خود را بر یکی بیش از دیگری وارد کرده اید و برای اصلاح این وضعیت باید وزن به صورت مساوی بر روی هر دو چوب اسکی منتقل شود.

شروع مانورها

     زمانی که شما وزن خود را از وسط چوب اسکی بر می دارید، معمولاً زمانی است که می خواهید شروع به مانور کنید یا به طرفین سر بخورید و تغییر جهت دهید. این بدین خاطر است که شما مرکز ثقل را هرجایی از طول چوب اسکی قرار دهید، آن نقطه تمایل دارد که زودتر از شیب پایین برود. پس اگر به جلو خم شوید و وزن خود را به سمت جلوی چوب اسکی وارد کنید، جلوی چوب اسکی تمایل دارد که زودتر از سایر بخش ها از شیب پایین برود. همین اتفاق زمانی که به عقب خم می شوید نیز اتفاق می افتد، عقب چوب اسکی تمایل دارد که از شیب پایین برود. ما معمولاً از این کار برای چرخیدن در عرض شیب استفاده می کنیم. خم شدن به جلو باعث می شود که جلوی چوب اسکی در خط سقوط قرار گیرد و زمانی که در خط سقوط قرار گرفت یا به اندازه کافی برای مرحله بعدی مانور چرخید، وزن باید دوباره به وسط چوب اسکی وارد شود تا مانور تمام شود، اما خم شدن به جلو است که مانور را آغاز می کند.

 خم شدن به جلو اسکی باز

     به نقطه ای که وزن خود را به آنجا وارد می کنید، به عنوان نقطه اتکاء نگاه کنید که در این حالت مقاومت چوب اسکی به صورت مساوی در طول چوب اسکی تقسیم شده است و مرکز مقاومت در مرکز طول چوب اسکی است. این بدان معناست که اگر بیشتر به جلو خم شوید، نقطه اتکاء بیشتر به جلوی آن متمایل خواهد بود. این امر باعث ایجاد نیروی لحظه ای می شود، چون نیرو در دو طرف نقطه اتکا مساوی نیست و چوب اسکی خواهد چرخید.

 توزیع نیروی مقاومت بر چوب

     قراردادن وزن بر روی وسط چوب اسکی حالتی پایدار ایجاد می کند، یعنی جلو و عقب چوب اسکی دارای مقاومت یکسان هستند، بنابراین در هر وضعیتی که قرار دارید هیچ نوع نیروی چرخشی نباید وجود داشته باشد (مگر اینکه در حال تغییر وزن به صورت عرضی باشید) و باید در همان جهت بماند.

یک باور غلط درباره اسکی

     باور غلطی درباره چوب اسکی این است که باید تا حد امکان به سمت جلو خم شوید، اما همانطور که توضیح داده شد، این امر صحت ندارد. شما فقط باید تا حدی به جلو خم شوید که مرکز ثقل شما در وسط چوب اسکی قرار بگیرد. علت تبدیل شدن این موضوع به یک باور غلط این است که بسیاری از افراد در هنگام یادگیری اسکی به عقب خم می شوند و مربی به آنها می گوید که به جلو خم شوید. مربی به این دلیل به صورت مکرر به شما می گوید که به جلو خم شوید، چون می داند به دلیل مقاومت شما برای خم شدن به جلو به اندازه کافی خم نمی شوید.اگر شما به یک اسکی باز بسیار خوب و با اعتماد به نفس بالا بگویید به جلو خم شود، احتمالاً بیش از حد به جلو خم می شود.

خم شدن بیش از حد

     همچنین به خاطر داشته باشید اگر بیش از حد به جلو یا عقب خم شوید، چوب اسکی خم می شود، در نتیجه یک طرف چوب اسکی از برف جدا می شود. این امر باعث می شود که نیروی وارده از طرف شیب به صورت مساوی در تمام طول چوب اسکی تقسیم نشود و با اینکه اسکی باز تا حد زیادی به جلو و عقب خم شده است هیچ نیروی چرخشی وجود نخواهد داشت و باعث ایجاد شدن نتایج غیر منتظره می شود.

منبع سایت : mechanic of sport

توزیع طولی وزن روی چوب اسکی ها

Read 354 times
Last modified on 05 اسفند 1394

ارتباط با ما

تلفن : 26152681(21) 98+

فکس : 22298763(21) 98+

E-mail: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

FFFF 411111 aparat

برترین عکس های ماه